BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

COVA DE L'OS

Amb una aproximació molt curta(10/15 minuts)És un tomb molt senzill i còmode per a totes les edats.

Propera a la població de Monitrol de Monstserrat, ubicada davant del barri/zona residencial del Cap de Bou o Collcabiro.

Aproximació

Arriban a Monistrol des d'Olesa cal girar a l'esquerra a l'alçada del Rest. La Barca, just abans d'arribar a la benzinera, i pujar pel carrer que queda a la nostra esquerra, el C/ Sant Jeroni.

Venint de Manresa és obvi que un cop passada la benzinera, a l'alçada del Rest La Barca cal girar a la dreta i pujar per aquest carrer.

Ja de pujada, al principi, aquest carrer és asfaltat i es torna cimentat quan cal fer una sèrie de girs tancats que ens ubiquen en un altre carrer asfaltat. Circulem pel C del Pi, deixant a la nostra dreta el C. Xiprer.

Arriba un moment al C del Pi es bifurca en dos, el mateix C del Pi per la dreta i la Travessera del Pi per l'esquerra, tots dos asfaltats; entremig neix una pista de terra ascendent.

Prop dels contenidors d'escombraries, on comença a pujar la pista de terra, hi ha espai per aparcar el cotxe, la cova es troba cap al marge esquerra de la foto.

El sender d'accés neix prácticamente al costat del pàrquing.El corriol és de pujada al seu inici i després planeja molt, fins que poc abans d'arribar fa una petita pujadeta .

vista del nostre destí, sota els blocs.

Cada certs metres es troben petits corriols d'accés a diversos trams de paret,ja que per aquí hi ha una zona concorreguda d'escalada esportiva.

En 10-15 minuts com a máxim ens trobarem a la Cova de l’Òs,el camí no es fa pas pesat.

Un cop dins l'àmplia cova de l'ós trobarem un gronxador característic que farà les delícies de petits i grans.

La Cova no és una cova com a tal; és una oquedat formada per uns grans blocs de roca.

Es pot pujar pel curt tram de corda fixa que dona a l'exterior i despres baixa per uns graons.

El lloc desprèn un encant especial, com la majoria de racons montserratins.

Llàstima de les pintades que algun vandal va fer a les seves parets.