BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

AGULLA DE L'ELEFANTET

L'agulla de l'Elefantet situada per sobre de l'escala dels pobres per damunt del monestir és una d'aquelles agulles de les anomenades: cims sense corda.

Així doncs podrem accedir al cim sense haver d'escalar,constituint una bona miranda sobre la regió del monestir.

Vista des de baix el monestir de la agulla de                                          "l'Elefantet".

(no confondre amb el seu germà gran ubicat una mica més amunt, "l'Elefant").

En aquesta foto s'hi aprecia perfectament la ubicació.

Per sota tenim el monestir, per sobre Sant Benet.

ACCES

Passat la plaça de Santa Anna, agafarem direcció cap a Sant Benet i de seguida (un cop passem el mirador dels escolans), girarem a mà dreta pel camí del Sauri fins arribar a l'alçada de la roca que estem buscant.

Baixarém per unes plaques de roca fàcilment,       fins a situar-me i arribar a l'alçada de la                                                 grimpada.

Al llibre sobre montserrat "Ascensions sense corda", surt ressenyat, però crec que ascendeix al cim utilitzant la canal arbrada de l'esquerra (línea de punts),per la banda nord amb una passos de II +.

Jo trio pujar per la placa de pedra.
Potser tingui un inici de IV però de seguida trobo bona presa.
Cal mirar-s'ho una mica i anar amb compte de no fallar, perquè la caiguda cap a la dreta dóna al buit.

La pujada per la placa és més interessant i              intrèpida que per la canal.

Un cop a dalt les vistes sobre el monestir són         exclusives...

Per baixar aprofito una reunió preparada per a rapelar.(Tambe es pot baixar per la canal arbrada)
En general: Ràpida i interessant pujada a una altra de les agulles montserratines.
Interessant per a col·leccionistes de cims sense corda.

Material

Corda 30m,arnes, material per rapelar.
Si es puja i baixa per la canal no cal res.