BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

INTEGRAL SERRAT DE LA FORADADA

Integral de la Roca Foradada, es un itinerari complet amb tots els ingredients d’una bona aventura. Primer recorrerem la base de la paret nord d’Agulles fins acostar-nos a la Roca Foradada on grimparem per guanyar i recórrer la seva aèria cresta, seguidament rapelarem pel seu mig en un espectacular volat. També tindrem que fer un exposat flanqueig que ens portarà al coll amb la Cadireta. Un cop allà ens faltarà descendir fins el GR172 amb tres macos ràpels.

La pujada fins a dalt de la carena és aèria i molt exposada des que van desequipar les cordes i les cadenes que ajudaven al seu ascens.

Resenya del itinerari a fer.

Vista aérea del Serrat de la Foradada.

Itinerari d'aproximació per la nord d'agulles.

ACCES

Del Coll de Guirló direcció Roca Foradada descartem desviament Refugi, i continuem amb suau pujada fins a trencar a la dreta per una dret corriol que surt direcció a les parets de la Nord d’Agulles. Aquest corriol el trobareu just quan el camí fa un canvi de tendència i es fa una breu baixada. Abans de fer aquesta baixada haurem de trencar, just trobareu a ma esquerra dos blocs semi soterrats de grans dimensions.

Agafem el corriol, que de fet es una torrentera bastant evident, que ens dirigeix amb forta pujada a la nord d’Agulles, al principi força terròs. Mes amunt trobarem un gran bloc que ens barra el pas i recomano de travessar-lo per dins, encara que per la dreta també se'l pot superar.

Seguidament trobarem llargues cordes que ens porten directe a tocar les grans parets d’Agulles. Un cop arran de paret flanquejarem a l’esquerra seguint la base de les parets fins arribar per sobre de la Roca Foradada. En aquest punt el corriol comença a davallar i es per la traça, hem de seguir baixant pel mig del bosc, sempre amb tendència a buscar la carena del Serrat de la Cadireta fins que trobarem que el corriol torna acostar-se al Serrat i veurem una alzina i just a la seva esquerra un sensor de moviment per despreniments. El lloc no esta marcat però es el lloc mes evident per guanyar la creta, per una canaleta amb vegetació. Coincideix amb la primera tirada de la via escalada Princesetes del Bosc.

El primer que puja pot llaçar petites sabines i petits arbustos, te un grau facilet III+ però la timba i el grau d’exposició es considerable i a mes la roca no es gaire bona, son uns 30 metres.

Apropan-nos al serrat.

Cal estar molt atent al terreny...la timba                                         es considerable.

Un cop dalt del Serrat de la Cadireta gaudireu de una privilegiada perspectiva.

L'ambient montserratí es assegurat.

recorrem la cresta i just al arribar al final s’estreny i s’ha d’anar amb compte. Podeu buscar la Moreneta que esta just a la perpendicular al forat, al costat de la torrentera que tindrem que rapelar.

Trobarem una instal-lació de dues anelles amb cadena, just on el Serrat estreny, i es veu una canaleta arbustiva que baixa perpendicular al forat de la Roca Foradada just pel seu vèrtex. Es un ràpel llarg de 50 metres els últims 20 volats.

Si voleu el podem fraccionar, serà mes adrenalinic, tindreu que fer un primer de 25/30 metres fins a una alzina just per sobre del vèrtex de la Roca Foradada, deuria haver-hi cinta i maillon.

Tingueu amb compte que a la reunió cabran dues persones i que el primer que arribi tindrà que protegirse de la possible caiguda de pedres del segon que baixa.

Un cop sota la Roca Foradada encara tindrem feina a fer, s’ha de flanquejar la Roca per darrera per arribar al coll de la Cadireta (cara est), s’ha de fer amb compte perquè el flanqueig es estret i molt exposat.
Un cop al coll de la Roca Foradada amb la Cadireta trobareu una reunió amb tres spits i un parabol.

Bloc caracteristic

Fem un primera ràpel de 15 metres que ens deixa just per sota del característic bloc encastat que es veu desde el camí.

Seguidament farem un altre ràpel de 25 metres per cara oest fins a una llaçada o terrassa, últims 5 metres son volats. Un cop a la terrassa flanquegeu-la fins a arribar a la perpendicular del sostre de la Cadireta. Aquí podreu muntar l’últim ràpel de 25 metres que ens deixarà al Gr.

CARACTERISTIQUES

Alçada d’inici: 708 metres
Alçada màxima base Paret Agulles: 1037 metres
Aproximació: 30 minuts
Retorn: 25 min

Material necessari:

peus de gat, arnes, bagues llargues, cordes 2x50m, casc, material per rapelar.