BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

LA BANDERETA

Es un intrèpid ràpid i assumible itinerari pel qui sàpiga fer servir la tècnica d’oposició o ramonatge. Aquesta proposta us portarà al cim de l’Agulla de la Bandereta des d’on tenim una privilegiada panoràmica de la paret d’Agulles fins la Portella, amb una perspectiva única doncs es la penúltima agulla abans de trencar a cara nord.

La pujada la realitzem per l'interior.

Alçada cim Bandereta 1032 metres

Aproximació: 45 minuts 2km

Desde Can Massana,un cop al Coll de Guirló agafem el camí direcció Refugi Vicenç Barbé, al superar el Pas de la Portella, hem d’agafar a l’esquerra el camí de la Travessa d’Agulles senyalitzat amb marques vermelles. Pel camí el pas mes destacable es una corda de 20 metres amb nusos que remunta una llesca de roca, però en cas de no ser-hi la corda també es pot escalar sense gaire dificultats graduat com a III+.
Mes amunt arribem a un excel-lent mirador de la regió d’Agulles i desde on ja podem ubicar perfectament el Senatxo, la Bandereta, Agulla dels Espeleòlegs i la Saca Gran d’entre altres moltes. Baixem un xic desde el mirador i ens fiquem al bosc, just on el camí fa un gir a la dreta tenim el coll entre la Figuereta i la Bandereta i ja podem veure la xemeneia que ens portarà al cim. Temps aproximació uns 45min.

Tram inicial de la canal.

Tenim davant nostre la xemeneia a superar encaixonada entre la Bandereta i l’agulla dels Espeleòlegs. Com es molt estreta la manera mes segura de pujar-la es fer ramonatge, son 20 metres fins arribar a un gran arbre enmig de la xemeneia, aquest pas el podríem graduar com a IV .

Superat aquest primer tram i arribats al arbre la canal es torna mes terrosa i menys vertical son uns 20 metres mes fins el coll.

Finalment arribem a un coll que delimita la Bandereta amb la Palangana (davant nostre) i a la dreta l’Agulla dels Espeleòlegs. Agafem la llastra de roca de la nostra esquerra i tindrem una grimpada de 15 metres facileta però exposada i en lliure (III+) i arribarem al cim de la Bandereta.

El cim no es gaire ample, nomes per dos persones o tres màxim.

Una panoràmica fantàstica de Agulles i Frares fins a Ecos i el mes espectacular la paret d’Agulles de la cara Nord sota nostre, gran pati i pura essència Montserratina.

Descens

Desde el cim, idealment farem un ràpel de 45 metres fins a peu d’Agulla just on hem començat, al coll entre Bandereta i Figuereta.

Però si nomes porteu una corda de 50 metres, podeu fer un primer ràpel fins l’arbre que ens hem trobat a meitat xemeneia uns 25 metres i desprès fer-ne un altre de 25 metres fins al inici. Haureu de muntar el ràpel al mateix arbre, per això recomanable cordino i maillon per abandonar, encara que es probable que ja sigui equipat.

Si voleu fer-ho a pel, podeu destrepar la canal des del cim, no suposa cap problema i així podeu fer la pujada mes lleugers sense corda.

Retorn

Només cal desfer el camí o bé podem completar l'activitat amb el descens de la canal de La Figuereta.

Podeu trobar la ressenya a les entrades d'aquest bloc.

Material técnic

Casc,corda minim 50m , arnés i material per rapelar,es aconsellable peus de gat.