BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

TORRENT DEL CLOT DEL CARGOL I TORRENT DEL LLORO

Avui ens tocaba el Clot dels Cargols, típica canal Montserratina que té diversos ràpels interessants i un tram curiós de cova,(el qual ens hem saltat passant per l'exterior 😅).Combinat amb la pujada pels pasos equipats del Torrent del Lloro.

La baixada pel Clot dels Cargols es un descens prou interessant, que va ésser equipat a principi de l'any 2007.

El barranc té una longitud de 750 metres, amb un desnivell de 200.

ACCES

Sortim de l'aparcament de Can Maçana i des d'aquí fins el refugi Vicenç Barbe. És té que posar atenció a l'hora de buscar l'inici del torrent, ja que en algun punt és poden tenir dubtes. Tenim que anar direcció a Coll de Port. Un cop passat el desviament de la canal Ampla, caminarem un centenar de metres fins trobar una fita amb una entrada bastant marcada. Els primer metres de torrent són un xic enredats, tot i que anàrem trobant alguna fita.

El veritable descens, comença en un punt on trobem uns gran blocs de roca els quals els passem per sota, per seguir caminat pel torrent fins arribar al primer ràpel.

Entrem dins d'una zona de blocs, tot fen un ràpel normal i un altre que ens farà passar per dins d'un forat, per continuar per una xemeneia i d'aquí al final del torrent, a tocar el caminet que ressegueix les parets del Vermell del Xincarró.

tindrem una vista immillorable del torrent                    de les Grutes i la Cova de l'Arcada.

Anem flanquejant a peus de paret fins arribar als passos equipats del Torrent del Lloro.

Els 15 metres equipats no són difícils                    tècnicament i fins i tot es poden fer sense material (gent acostumada) però t'exposes a un                         “pati” amb una gran caiguda.

Grapetes petites

Un cop passat el Torrent del Lloro s'anirà progressant a la pujada fins arribar a una cruïlla      on a l'esquerra vas cap al refugi Vicenç Barbé.

Material

Cordes 2x60 ,casc, baga d'ancoratge, arnés i material per rapelar.