BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

TRAVESSA CAP DE MORT I SERRAT DE LES ONZE HORES

L'agulla del Cap de Mort comte amb un recorregut equipat amb cordes, que ens servira per donar la volta sencera a l'agulla, passant per sota mateix del sostre de la part que forma el cap, i tot seguit ascendir a la part del cim, al qual i tindrem que pujar, realitzant un tram fàcil de corda fixa.

MATERIAL

Per fer el recorregut i per més seguretat, caldrà anar equipat amb casc, arnes i dissipador de via ferrada o baga d'anclatge.

Aquí comença el traçat equipat amb cordes , sota el cap, voltan tot el perímetre del Cap de Mort, a mitja alçada.
Es pot fer amb el dos sentits,sent una miqueta mes fácil d'esquerra a dreta.

Tot el Camí estará equipat amb cordes fixes            bastant malmesses.
      Nosaltres varem posar-ne una de nova, pero                           a saber si encara hi es...

El flanqueig no reporta cap dificultat

Arribat aquet punt anem uns metres cap                                               amunt.

Per sota nostre la timba guanya protagonisme.

La pujada tampoc te cap dificultat ja que tením molt bona presa de peus.

Arribem al final de la pujada

Uns tres metres verticals amb una corda fixa ens situant en un tram planer, però descompost a quatre passes del cim. La baixada es fa pel mateix lloc.

Si es vol es pot rapelar tot el cap de mort amb un rapel volat.(50m)

Si no...

Baixem i en aquet punt trobem uns                          característics blocs,els vorejem...

Resenya per pujar al Serrat de les Onze Hores.

ACCES

per continuar arran de paret on trobarem un pas flanquejan que ens apropa al camí normal de pujada al Serrat de les Onze Hores,

Cal anar amb compte,es fácil, pero                                           millor no relliscar.

L'ascensió a les Onze Hores, és realitza per un corriol amb forta pendent que fa ziga-zagas entre vegetació, fins a un collet que separa les Onze Hores d'un contrafort.

tindrem que fer una grimpada facil (IIIº)per el lloc mes evident, d'uns deu metres fins assolir el planer i l'allargassat cim, des d'on tindrem unes espectacular panoràmiques.

Tan sols te un parell de metres mes difícils, pero asumibles.

El serrat de les Onze Hores, esta emmarcat dins de la zona de les grans parets montserratines. És troba situat entre el serral dels Patriarques i el monòlit del Cavall Bernat, amb una alçada màxima de 1.138 metres, tot i que la seva cara més coneguda es la oriental, on es troba Paret de Diables.