BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

CANAL DEL CAVALL BERNAT

Actualment está desequipada i tan sols es pot rapelar.

ACCES

La canal del Cavall, és un dels diversos itineraris que surten del Camí de l'Arrel (GR-172), arribant a la part alta del massís montserratí.
Des de Santa Cecília s'agafa el camí de l’Arrel (GR) direcció el Monestir. Un cop s'arribi als peus del Cavall Bernat pugem per la canal del Cavall, primer per un torrent i després per la esquerra de la majestuosa Agulla,seguint unes cordes fixes.

La instal·lació de diverses cordes fixes al llarg de la canal facilita la progressió.

La major part de la canal resta equipada amb cordes, exceptuant els 50 primers metres atès que com en molts altres punts montserratins algun talibà desaprensiu va tallar i es va endur les dues primeres maromes que ajudaven a progressar per la mateixa.
Queda així un primer tram una mica exposat pel qual s'ha de pujar a pèl.
No és gaire difícil (III), però millor no caiguis perquè les conseqüències no seran agradables.

El problema més gran ve si la realitzem de baixada, per la qual cosa aconsello rapelar i no jugar-se-la, sobretot en dies humits

Tot i així es pot pujar igualment, pero amb mes compte.

Una vegada trobades les primeres cordes, solament caldrà seguir-les per continuar el recorregut
L'itinerari puja per una gran placa de conglomerat montserratí i algun tram boscós. Sens dubte, és una canal divertida, on guanyem desnivell ràpidament ia més, un cop a dalt, les vistes són vertiginoses.

Cal estar en forma i tibar una miqueta

Arribats a aquest punt, més o menys la meitat de canal, ens trobem amb un petit flanqueig ascendent, lloc on hem d'extremar la precaució ja que la roca està molt polida i costa una mica situar bé els peus.

El recorregut de la canal es evident, ja que sempre tindrem com a referència la impressionant mole rocosa del Cavall Bernat.

Aconsellable portar una baga d'ancoratge si no ho tením gaire clar.

La visió vertical de la ruta es espectacular

Tot i que no ho pugui semblar per la longitud de la ruta, la canal és de ràpida progressió i es converteix en un bon recurs per entrar o sortir de la zona alta de Montserrat.
Es pot rapelar íntegrament i ràpidament.

El final es realitza per un tram boscós fins          arribar dalt.

Material

Casc ,i sí es vol arnés i baga d'ancoratge.

1. Gràcies, Robert, per l'explicació detallada! Ahir vaig trobar la corda inicial força aviat. En un ascens anterior, no. Si tornaran o no els desaprensius...