BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

CANAL DELS MICOS

Resenya: Antonio García Picazo.

La canal dels Micos és una de les clàssiques     canals de Montserrat. Amb un caràcter propi, avançarem grimpant com a micos, gràcies a les arrels dels arbres i amb un objectiu final espectacular, la Miranda dels Ecos, mirador privilegiat de la zona nord montserratina.
per accedir al cim hi trobarem passos difícils, alguns d’ells equipats (cordes, cadenes, cables).
No hem d'oblidar que estem a Montserrat, per tant els que no estem acostumats a passos exposats sense assegurar-nos-ho prendrem amb calma.

Sortint de l'ermita de Santa Cecília creuem la carretera a la recerca del Gr-172 que seguirem cap a l'oest direcció Can Maçana.
Després d'una estona de pujada en ziga zaga trobarem un nou indicador, que ens treu del Gr cap amunt a l'esquerra - Portell del Migdia 30' -
La pujada s'intensifica per la Canal de la Font de la Llum, que seguim sempre cap amunt encara que trobem un trencall a la dreta –ens porta a la Font de la Llum–. La part final de la canal està molt descomposta.
Un cop arribem al coll, Portell del Migdia només ens queda baixar uns 25 metres pel Torrent del Migdia per trobar el camí d'accés a la Canal dels Micos, visible gràcies a petites marques de pintura groga.

Grimpada d'inici de la canal

El inici de la canal es estret i força vertical , presenta trams terrosos i descompostos, pero amb bona presa ...

Pràcticament a l'inici trobarem un parell de teixos força malmesos, els quals hem de superar ajudats per les seves fermes branques ,que ens serviran per enfilar-nos amb més comoditat, antigament havien més arbres que avui dia han desaparegut.

Segurament el nom de la canal ve donat per aquest característic pas, en el qual penjats de les branques emulem el progrés d'aquests primats...🙈🙉🙊

A la part final d'aquest tram de la canal, haurem de fer un curt i aeri flanqueig equipat amb un cable de vida...

passamà per fer un flanqueig cap a la dreta. Hi ha bons llocs per posar els peus...

...però la timba que tenim al darrera és considerable.

Final del cable...

Girem a la dreta, i continuem l’ascensió per la Canal del Camell (cordes nuades). Posarem atenció per no arribar fins al final de la canal, ens hem de desviar un xic abans cap a l’esquerra fent un flanqueig per sobre la roca.

Ja pujant cap al nord hem d'estar atents a seguir les marques grogues que ens trauran de la canal a l'esquerra...

Seguim pujant, ara ajudats per les arrels i els arbres, seguint les marques grosses de color groc.

un cop a dalt toca baixar per l'altra banda, ajudats al principi per unes cordes fixes...
val a dir que la canal es pot fer en els dos sentits.

Continuarem el recorregut des del collet, ara descendint per la part oposada, que dona accés a la cara nord.

El sender passa a tocar l’Eco Inferior, i s’endinsa en una canal estreta i molt pendent (cordes).

fins a arribar a un pas molt vertical d’uns 12 metres, equipat amb cadenes.

jo aconsello portar una corda de 30 m i rapelar-lo, ja que he vist accidents en aquest tram per pensar que un està preparat...
Continuem per la canal amb forta baixada, ben aviat deixarem la canal per continuar per un sender no gaire evident per l’esquerra, que planerament es va enfilant sobre la part alta de la Pared de Migdia (1.186 m). Entrem dins d’una canal penjada passant per sota la roca del Patufet, baixada dreta fins al coll de la Salamandra (1.136 m).final del recorregut.
Ara queda baixar fins el cotxe,que tambe n'hi ha una bona passejadeta...

La regió dels Ecos se situa al centre del massís montserratí, sent el segon punt més elevat, amb 1.225 metres, solament per darrere del cim de Sant Jeroni. És un lloc abrupte i salvatge, podrem observar que fins i tot en l’època eremítica, aquí no si va instal-lar cap ermita, per la dificultat dels seus accessos.

només ens queda gaudir de les àmplies i                                    boniques vistes .❤️

En definitiva un gran clàssic per gaudir de racons amagats de Montserrat per un itinerari lògic que aprofita les debilitats de la muntanya per obrir-se pas fins a un gran cim.

Tornada

*Desfent i baixant la canal dels Micos.
*Des del coll previ al cim de la Miranda dels Ecos podem anar a buscar la cadena (pas vertical d'uns 12 metres - recomanable portar corda per rapelar-lo) que baixa cap al sud amb diverses possibilitats de tornada:
1. Cap al Coll del Miracle pel Pas de l'Esfinx.
2. Cap al Coll del Miracle pel difícil recorregut del Salt de la Nina.
3. Podem seguir més al sud i tornar al Portell del Migdia baixant pel camí del Montgrós i l'aèria canal de la Salamandra fins a la Font de la Cadireta.

Material

Casc, material per rapelar, arnés i corda de 30 m per rapelar la cadena final.