BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

LA TRAVESSA SALVATGE

Travessa per Montserrat de punta a punta per la part mes alta de la muntanya, seguint alguns dels camins equipats mes coneguts, canals, cordes,cadenes i grimpades.

Agulles – Frares

Sortim de Can Maçana agafant el camí direcció  refugi Vicens Barbe fins a la Portella, aquí s’ha de deixar el camí principal i pujar cap a l’esquerra seguint la pintura vermella. Seguir per la carena i diverses canals amb alguns trams equipats amb cordes, sempre amb pintura vermella, fins al coll del Portell Estret.
Baixar uns 50m per la canal dirección sud (marques blanques) i prendre el primer desviament que trobem a l’esquerra. Allà trobarem marques blaves que és on comença el camí de Frares fins al Coll de Porc.

Portell estret

Part fins a Coll de port

Coll de port

Salt de la Nina

Canal del Miracle – Salt de la Nina – Hort de Malany

Des del coll de Porc seguir el camí principal en direcció est fins al coll del Miracle. Aquí cal  buscar el camí a l’esquerra (nord) marcat amb pintura blava que baixa per la canal del Miracle. Al cap de pocs metres de baixada trobarem un camí cap a la dreta (est) indicat per unes marques de pintura groga. Seguir el camí que flaqueja per sota les parets passant algunes baumes i la font dels Aurons (sempre amb aigua) fins a l’hort de Malany on comença la canal equipada cap a dalt (sud). Pujar per les cordes i  cadenes fins al coll de l’agulla Estasen.Si es dessitge es pot pujar fàcilment caminant l’agulla Estasen, gairebé fins dalt.

Agulla Lluís Estasen

Ecos – Canal dels Micos

Des de l’agulla Estasen baixar per la canal cap al sud fins a trobar el camí que va cap a Ecos i tirar cap a l’esquerra (marques vermelles), direcció est.

Després d’un tros de pujada trobar un camí a l’esquerra marcat amb pintura molt borrosa a terra que posa “ECOS“, pujar per la canal en forta pujada. De seguida trobem dues pintades verdes que costa llegir (Montgròs a la dreta, Ecos esquerra) deixem la pintura verda i prenem la de l’esquerra direcció al cim dels Ecos. Aviat trobem una pared força vertical d’uns 10 metres amb una cadena, fins al cim de la Miranda dels Ecos.
Des del cim baixar pel costat oposat cap al sud per la Canal dels Micos, amb molta atenció a les marques i els pasos exposats de baixada, fins al coll del Migdia.

Coll del migdia

Canal del Migdia – Sant Jeroni

Baixar uns minuts per la canal del Migdia i agafar a l’esquerra el camí cap a Sant Jeroni (marques grogues). Després de passar un primer collet i uns 300 metres abans d’arribar al Camell cal agafar a l’esquerra una clara canal boscosa cap a dalt, direccio nord. La reconeixerem per un gran sotrac d’uns dos metres de fondo que creua el cami, de quan baixa l’aigua. No hi ha camí marcat però es puja facilment pel torrent entre els arbres. Agafar sempre els ramals de l’esquerra quan la canal es divideix, fins passar pel costar de el Gegant Encant.Acabarem sortint al camí de les escales del mirador de Sant Jeroni.

Canal del gegant encantat

El moro

Mirador del Moro – Cap de Mort –Serrat de les onze.

anar fins a les antenes del Mirador del Moro. Baixar a l’heliport, creuar-lo i seguir flanquejant la roca per la dreta,sí es dessitge el podem pujar i desgrimpar.
Baixar pel llom cap al camí de Sant Jeroni que es veu un tros més avall. La part final es un torrentet excavat a la roca.
Després d’uns metres pel camí principal trenquem a l’esquerra (direcció al pla dels ocells) i al cap de poc trobem un petit camí menys visible a l’esquerra.(Pal indicador en una corva del cami)
Seguim el camínet fins creuar la canal just abans del Cap de Mort.

El moro

El cap de Mort

Cap de Mort -Serrat de les Onze

aquí cal fer la volta per sota el cap del cap de mort, utilitzant les cordes instal·lades per a la travessia.
després pugem i baixem al cim per una corda instal·lada per fer-ho.
per la part posterior de l'agulla farem un llarg flanqueig fins a una canal arbrada.
La remuntem fins arribar a un collet per on començarem la nostra grimpada fins al cim de les onze hores.
Després hem de desfer el camí realitzat i agafar el camí de Lluernes.

El cap de Mort

Serrat de les onze

Pas del Fesolet

Camí de Lluernes -l'Elefant -canal del Fesolet -Trinitats.

Seguir el camí de la serra de les Lluernes, fins a l’Elefant. Buscar un camí que passa arran de la pared nord i puja cap al coll entre aquest i el Fesolet. Baixar per l’altre cantó tot passant per darrere la Mòmia, trobarem unes cordes fixes fins el camí de trinitats. seguir el camí fins al refugi de Sant Benet.
Despres tant sols queda baixar fins el Monestir.

En total poden ser unes 10 hores sense parar gaire i amb força desnivell acumulat, uns 1.900m. Hi ha bastants trams per grimpar i tivar de braços, sobretot  fins la meitat del recorregut.

Escapatories

1. Portell Estret, Coll de Porc, Coll del Miracle, Portell del Migdia: Cap al nord baixar al camí de l’arrel (GR) i cap a l’oest fins Can Maçana.
2. Salt de la Nina: Tornar enrere a la canal del Miracle, baixar al cami de l’arrel i seguir cap a l’oest fins Can Maçana
3. Ecos: Cap al sud buscar el camí principal cap al coll de Comes, seguir fins al coll de Porc i baixar cap al nord-oest al camí de l’arrel.
4. De Sant Jeroni endavant: Buscar el camí del Monestir i baixar cap a les escales directe.

Material

recomanable casc, arnès, dissipador.
molta aigua i barretes energètiques o un bon entrepà.