BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

CANAL PLANA

La canal Plana és una de les rutes per canal més "fàcils" de Montserrat,puja desde el camí de l'Arrel fins dalt el coll de la canal plana i el camí de Lluernes.

És una de les canals que ens permet accedir a la part alta de la muntanya, en aquest cas, la serra de Lluernes (sortirem darrere de la roca de Sant Salvador).
No ens deixem portar per l'amable del seu nom, ja que hi ha una frase generalitzada que diu:

"la canal plana, de plana no té res".

El mes de març passat (2022) va patir una forta esllavissada que va cambiar notablement la geografía.
Les pluges d'aquells dies van ser amb tota seguretat les responsables de la esllavissada.

ACCES

Inici Canal Plana

Si pujeu per la canal del Pou del Gat,seguirem per la nostra dreta direcció a Can Maçana i al cap d'uns 200m., a la nostra esquerra tot just travessar un torrent i per la dreta d'una antiga carbonera, indicat amb una fita i una pedra amb una fletxa groga comença la Canal Plana.(cura perquè és fàcil de passar-se'l de llarg).
Comencem a caminar dificultosament per una bona pujada tossuda, vertical i constant fent zigazagues .

També podem sortir del pàrquing del Monestir de Santa Cecília, creuant la carretera, anirem pel voral uns pocs metres, fins a trobar l'entrada d'un corriol, pujant uns metres per arribar al camí de l'arrel o gr 172, el prendrem a la esquerra i ho seguim durant uns 2,5km fins a trobar l'entrada de la canal plana.

Una de les primeras grans pedres que trobarem fruit de la esllevissada.

Aquí s'aprecia be.

Després de la recent esllevissada i finalitzats els treballs de neteja i estabilització per part del patronat de la muntanya de Montserrat, es va obrir novament als excursionistes.

Quedant una pujada mes neta.

Vista de la gran llastra que es va desprendre