BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

TRAVESSA DEL SERRAT DEL VENT

Travessa Serrat del Vent, es una cresta de les poques que podreu resseguir en la seva totalitat a Montserrat, itinerari molt poc repetit quasi inèdit. La travessa per la cresta us permet guanyar 9 agulles amb fàcils grimpades, però exposades i amb poques opcions per protegir-la.

ACCES

Desde la canal plana tindreu de guanyar la cresta just al coll entre l’agulla del Forat i la resta d' agulles del Serrat. Tindreu que fer servir l’orientació i anar pujant per on creieu mes adient, no hi ha camí definit, seran uns 15 minuts així que no us suposarà un gran impediment.

Imatge del Serrat desde la canal Plana.

Inici de la Travessa,on veiem el forat del vent.

Mirant al oest (a la dreta del Serrat) tenim una fantàstica panoràmica del Serrat de les Barretines i darrera seu el Cavall Bernat, i a l’esquerra Elefant i Serrat dels Flautats.

Un cop arribats al coll aneu a la dreta grimpant una fàcil agulla, la 2ª del Serrat i la baixeu direcció al Forat del Vent el passeu pel darrera i continueu a escalar la 1ª agulla que te una grimpada de III, dalt del cim veureu un altre agulla mes al nord però queda aïllada de la cresta.

El caracteristic Forat del Vent.

Ara arribats al coll continuem amunt progressant per la cresta. La resta d’agulles de la cresta tenen la seva vessant est ( a la nostra esquerra) molt exposada i amb molta timba però la vessant oest te una pendent moderada i mes assumible, idealment heu d’intentar pujar-les per la seva línea central però si no ho veieu clar les podreu flanquejar per la banda oest ( a la vostra dreta) i anar superant agulles sense patir cap complicació.

Segona Agulla

Durant tot el Serrat no trobareu cap instal•lació per assegurar, així que nomes podreu assegurar al segon i ens molts cop sobre vosaltres mateixos doncs no trobareu cap arbre que us pugui fer servei.

Desde el coll tenim la 3ª agulla que té una grimpada fàcil però llarga i exposada de III.

Les vistas impressionants!

La següent 4ª agulla es potser la mes delicada perquè te algun pas de IV- i son 25 metres i qualsevol errada pot sortir car.

La 5ª agulla te una grimpada fraccionada amb dos trams sense gaire complicació.

La 6ª agulla te un pas de IV amb roca             descomposta lo mes obvi seria aprofitar una escletxa però us recomano puja-la per la dreta a tres metres de l’escletxa on la roca es mes bona, es un pas de 5 metres verticals però desprès                                tomba i es puja caminant.

La 7ª agulla s’ha de fer en diagonal i anar a buscar una alzina per guanyar el cim.
Les 8ª agulla no l’escalarem per la seva línea frontal doncs es massa vertical i exposada i la flanquejarem per la base a la dreta fins a trobar on la grimpada es mes assumible.

La 9ª i última agulla es la mes petita una grimpadeta molt curta des d’on podem veure el         Coll de la Canal Plana e intuir el camí de les                                           Lluernes.

CARACTERISTIQUES

Punt sortida al pàrking Degotalls: 657 metres.
Punt mes alt al Coll de la Canal Plana: 1019 metres.
Aproximació: 10 minuts.
Recorregut Directíssima Pou del Gat: 30 minuts.
Tram intermig fins guanyar el Serrat del Vent: 35 minuts.
Recorregut Travessa Serrat del Vent: 1h 20 minuts.
Retorn / descens: Canal Plana i Pou del Gat 35 minuts.

Material

si ho feu en solitari amb casc serà suficient, si sou equip podeu portar corda de 30 metres i material per assegurar als segons.

TORNADA

Pel retorn un cop finalitzat el Serrat estarem a tocar del Coll de la Canal Plana e intuireu molt a prop el camí de les Lluernes. Desde el Coll baixem la Canal Plana i desprès el Pou del Gat, uns 25 minuts.