BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

BALMA DEL MONTGROS

📷 Josep Ramón Borrás.

Encara que hi ha diverses cavitats al vessant E del Montgròs, ens referim a la que queda per sota del cim a la dreta observant la paret.

Montgròs (1133m)

Un Dels 100cims esencials llista FECC.

El cim és un gran tossal a migdia de la característica línia d’agulles de la serralada, prou prominent com per esdevenir una talaia privilegiada sobre la major part del massís.

📷 Joan Vidal.

Acces

Si pujem desde la Canal del Llum, Coll del Migdia i baixem per l'altra banda la canal del Migdia una miqueta , el gran esvoranc que parteix la serralada pràcticament per la meitat, agafem un corriol a ma dreta que revolta als peus de la Salamandra i aprofita les diàclasis del vessant llevantí, conegude com canal de la Salamandra.

Per trobar-la caldrà desviar-se per unes rampes a l'esquerra pujant des de la Salamandra, envoltant la gran mola en direcció sud. Seguint pel terreny més assequible sense vegetació, arribarem després d'una llarga travessia a una gran cavitat ovalada on s'accedeix mitjançant una grimpada fàcil pero amb compte.

Aproximació ben senyalitzada des del coll del Migdia (calcular 1,30 h des de Santa Cecília).