BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

L'ACCIDENT DEL CREMALLERA


El tren cremallera de Montserrat va patir un terrible accident que pràcticament va suposar el final de la línia. El 25 de juliol del 1953 es va produir el fatal succés en xocar tres trens. Hi va haver vuit morts i dos-cents ferits.

El dia 25 va caure en dissabte i Monistrol de Montserrat celebrava la seva festa major.


Aquella jornada van sortir com cada dia sis cremalleres que feien la ruta habitual des de l'estació Monistrol Nord fins al Monestir de Montserrat. Passades les 9 del matí el segon comboi per causes desconegudes va fer una maniobra estranya, i en lloc de pujar va començar a retrocedir sense fre agafant molta velocitat fins a xocar amb el tercer comboi que anava darrere seu. Ambdós combois van continuar baixant a velocitat incontrolada.


A Monistrol es va habilitar un hospital de campanya a la carpa on s'havia de fer els actes de la festa major que va ser cancelada pel tràgic accident.




Aquest accident va suposar la destrucció de la meitat del parc mòbil de l'empresa i l'inici d'una crisi sense retorn que va portar al tancament de la línia el 1957. L'endemà d'aquell dissabte 25 de juliol del 1953, tot canviaria radicalment, uns anys abans es construiria l'actual carretera de Monistrol fins al monestir, i els cotxes serien els que començarien a fer la ruta cap a la muntanya. Amb aquest panorama el cremallera comença a tenir un gran descens de passatgers, fins al punt que el 23 de maig del 1957, va fer el seu últim viatge.


A finals del segle XX, la Generalitat de Catalunya es va plantejar construir un cremallera nou. Aquest nou cremallera no veuria finalitzat el seu projecte fins a l'any 2001 després d'un avantprojecte el 1991. Quaranta-sis anys després de la clausura es va inaugurar l'11 de juny del 2003 la nova infraestructura. El Cremallera va tornar a pujar a Montserrat, aquest cop sortint des de Monistrol fins al monestir, un tren que segueix fidel a una part del trajecte originari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada