BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

EL PITEU

El Piteu és una  zona d'escalada montserratina, ubicada al que es coneix com el vessant nord.

Vistas desdé el sector

Aquest sector orientat a l'Est ,pren el nom de la serra on es troba enclavat, aquesta franja conté trams de placa interessants i poc definides entre si, per plaques rocoses i herboses.

Pel fons baixa el Torrent de les Escometes, si es continua el corriol d'accés s'arriba a la masia del Piteu; ia prop d'aquest mas se situa La Font Del Piteu.

ACCÉS.-

Resenya extreta del blog: Fernando -espacioamorylocura.blogspot.com.

Pujant des de Monistrol de Montserrat:
Pugem direcció al Monestir de Montserrat per la BP-1121.
Després de passar el km 8, la franja rocosa del Piteu comença a fer-se visible. Entre el km 9 i el 10, a l'alçada del 9,5 hi ha l'anomenat Revolt de la Paella.

Just passat aquest revolt, a mà dreta, trobem  un antic forn de calç  i un indicador del terme municipal de Marganell ; al costat del mateix neix el Camí de la Calcina; assenyalat amb el corresponent rètol: Marganell - Veïnat La Calcina.
(El camí de la Calcina ens portaria a Sant Cristòfol de Castellbell, previ pas per la Calcina).

Aprofitem els marges del camí per aparcar el vehicle.

Accedim a través del sender que neix al  trencall cap a Marganell, sender ben marcat i que després d'uns minuts, a la dreta, trobem un passamans de corda i unes grapes metàl·liques de color vermell, que ens deixen al peu de corriol del sector El Piteu.

Pel corriol que recorre les parets trobarem un pas equipat amb una moderna escala metàl·lica, la qual ens serà de gran ajuda en la nostra aproximació.