BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

COVA DE LA DONA MORTA

La Cova de la Dona Morta és una petita cavitat subvertical de 14 m.de fondaria i 104 m.de recorregut ,situada a la faldilla de Montserrat, a prop de la carretera d'accés al monestir,a la zona de la Carena del Piteu.

La primera referència que tenim d'una exploració és la realitzada pel GES del CMB l'octubre del 1956.

En realitat és una cova amb poc interès, ja que no té formacions i el recorregut subterrani és curt, però està a l'entorn de la Muntanya de Montserrat i el seu recorregut és fàcil i apte per anar-hi amb nens (això sí, utilitzant les mesures de seguretat adequades).

Arribats en cotxe al Revolt de la Paella, una marcada corba de la carretera que porta de Monistrol al Monestir de Montserrat, surt una petita carretera que porta a La Casina.(2) Allà mateix hi ha una petita entrada, on podem aparcar (antic forn de calç).(1)

Agafem un cami que baixa pel bosc.(3) És el Camí del Piteu, que porta a la masía del mateix nom i enllaça amb el PR C-19 per on s'arriba a Monistrol. Seguim aquest cami,resseguint la Carena del Piteu, fins un replà en plena carena(4) on l'hem deixat per agafar un corriol poc definit a l'esquerra que baixa pel bosc fins a la boca de la cavitat.

Hi ha qui cita aquesta cavitat com a avenc, pel fet que l'entrada és cap avall i fins i tot hi ha qui entra en ràpel.

L'entrada, d'un parell de metres d'alçada per un metre d'amplada, dóna accés a una pronunciada rampa de quasi 20 metres de recorregut ,per on es pot baixar i pujar fàcilment, tret que estigui mullada i relliscosa.

No obstant això, podem assegurar el pas, fixant una corda en un arbre. D'aquesta manera podem fer servir la corda com a passamans fent més fàcil i segura l'entrada a la cova.

Arribem a la galeria principal, de poc més de 40 metres, que podem recórrer caminant tot i que hi ha algun petit ressalt i algun punt on ens haurem d'ajupir encara que sense arribar a ser una gatera.

A prop de l'entrada hi ha l'accés a la galeria superior, un accés molt precari, ja que es tracta simplement d'un tronc recolzat a la paret amb alguns claus per posar els peus i enfilar-se. A dalt hi ha una altra galeria paral·lela per sobre de la principal, encara que tampoc té formacions.

Material:

Casc, frontal,corda minim 20m.per fer de passamans (recomanable).