BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

TORRENT DEL PONT

Curt torrent de la cara sud de Montserrat que es pot fer tant de pujada com de baixada. Consta de 4 trams equipats amb cordes nuades,recórrent una distància de 600 m. i baixant 150 m de desnivell. el més alt d'uns 12 metres, així com instal·lacions per sí es vol rapelar.

Cal tenir en compte que de pujada té un parell de cordes on haurem d'estirar de valent.

El Torrent del Pont és molt identificable per les roques gegantines caigudes que han quedat en forma de pont, aquest barranc s'alimenta no només de la Canal de Sajolida sinó que també aturarà el Torrent de l'Ermità Mort.

El Torrent del Pont està sota regulació i només es pot recórrer entre el 15 d'agost i el 15 de novembre amb la sol·licitud prèvia de permís al Patronat de Montserrat, amb un límit de 10 persones al dia.

Tot i que és complicat assegurar-se en tot el recorregut és molt recomanable anar amb casco, arnès i baga d'ancoratge per pujar (Les cordes tenen nusos i algun bucle on ens podem assegurar).

En aquesta sortida nosaltres ho efectuem de baixada, rapelant dos dels resalts i descendint a pols les altres dues cordes.

A causa d'un contratemps amb la corda hem hagut d'ascendir per la segona corda (comptant des de baix) i ens ha semblat força atlètic, cal estar en forma, no prendre a la lleugera...

El torrent del Pont és un bon aperitiu per als altres itineraris de la zona, com ara la ferrada de les Dames o la canal de l'Artiga Alta, tot i que el seu curt recorregut no ens ha d'enganyar. El primer pas és de suficient entitat per requerir-nos cert tremp i força de braços.

Farà les delícies dels amants de les minimalistes equipacions montserratines ja que estem davant d'una petita perla que val la pena ser explorada.

Accés:

Mirant a la muntanya seguim la primera pista cap al nord que surt a la dreta del restaurant de la Vinya Nova. Per prendre-la, baixarem un terraplè cap a una zona d'estacionament inferior. Trobarem uns indicadors i plafons de la regulació de l'escalada de la zona. Seguint la pista ens orientarem al nord-est i sense guanyar gaire alçada arribarem a l'entrada del Torrent del Pont.

Tornada:

Un cop arribem al gran bloc caigut del Pont el creuem per sota i s'enfilem a la dreta seguint les marques vermelles. Arribarem al camí que baixa de l'Ermità Mort. Baixarem fins a l'inici del torrent on trobarem el camí de l'aproximació.

Si volem tornar rapelant, necessitarem una corda de 30 metres.