BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

CANAL BARDISSES ROMÀNTIQUES

Pujem una canal equipada just al davant de la muntanya de Montserrat,veient de lluny el monestir.

Un camí equipat que ressegueix una torrentera situada entre Olesa de Montserrat i Monistrol de Montserrat i que baixa des de la serra del Cul de Portadora fins al riu Llobregat.

Tipus d'itinerari: la canal de les Bardisses Romàntiques s'efectua per cordes i per clavilles de ferro anclades a la roca.

S’utilitza la mateixa corda que hi ha instal·lada com a cable de vida per assegurança i ajuda de progressió.

Les cordes necessiten totes un canvi ja que estan molt malmesses.

S'ha de tenir molta cura en estirar-les amb tot el pes del cos.

Al seu dia podien estar en bon estat, però actualment és lamentable i molt perillós.

També cal esmentar que els amics de l'aliè han robat alguna anella d'instal·lació de ràpel, deixant així els espàrrecs a la vista, amb el consegüent perill.

En alguns trams i trobarem clavilles de ferro, que ens ajudaran en els passos més compromesos.Cal anar amb compte de no fer-se mal amb elles...

Una persona baixeta haurà d'esforçar-se de valent, ja que algunes tenen distància entre elles.

Aproximació:

Deixarem el cotxe a l'aparcament interior de l'Aeri. Per l'esquerra cercarem un corriol (rètols), que baixa a buscar una pista ampla a tocar el riu.

La seguirem per l'esquerra, ara passant per sot el pont i amb el riu sempre a la nostre dreta. La pista ampla passa planerament per una zona molt ombrívola, fins arribar a una amplia esplanada, fins aquí haurem caminat un quilòmetre. Al final d'aquest espai més obert haurem de girar en direcció a la muntanya, intuint la canal, fins trobar l'entrada d'un túnel que ens servirà per creuar la via del tren.

El túnel ens marca l'inici del recorregut. Ens caldrà anar ben ajupits i amb la motxilla per davant, ja que l'alçada del túnel es molt petita, mentre que la llargada esta al voltant dels 40 metres. No és necessari, però ajuda molt portar un frontal.

El traçat continua sempre seguint la torrentera, on ben aviat trobarem les primeres cordes, que ens ajudaran a pujar alguns ressalts fàcils, fins arribar a un camí, que si el seguíssim per l'esquerra retornaríem a l'aeri. Creuarem el camí i ens tornarem a posar dins del torrent, ara ja amb menys vegetació.

A partir d'aquí trobarem els ressalts més interessants del recorregut, tots equipats amb velles cordes i alguns d'ells amb clavilles de ferro.

El traçat es força entretingut i de dificultat mitjana, anant sense preses podem ascendí la canal en una hora, el temps total variara segons triem la manera de fer la tornada, ja que tenim diverses opcions; podem baixar per la canal rapelant ,la qual cosa desaconsello ja que és molt lent i pesat pels trams curts,o be al final de la canal trobarem un camí que per l'esquerra ens retornaria a l'aeri (30 minuts).

Material: casc, arnés i bagues d'ancoratge. Corda de 30 m. i rapelador per si voleu baixar despres en ràpel.(atenció que falta alguna instal·lació)