BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

BALMA DE CAN SOLÀ

La balma de Can Solà es troba situada al terme del Bruc, dintre de l’antic terme del Castell de la Guàrdia, fronterer amb el terme bagenc de Sant Salvador de Guardiola, molt propera al Coll del Bruc.

Costa molt trobar una balma de les dimensions de la balma de Can Solà, tan pel que fa a l’alçada com a la superfície (3.150 m2) ,120 m de llarg per una fondària màxima de 35 m i una alçada que arriba als 15 m sent una de les més grans de Catalunya.

Es troba dins la finca de Can Solà de la Roca que li dóna el nom. En el passat va ser molt utilitzada per guardar els ramats com es pot veure encara en les restes de parets que hi queden. Des de fa uns anys s’utilitza bàsicament amb finalitats lúdiques i esportives i en l’interior s’hi han celebrat fins i tot concerts de música. En les parets hi ha equipades diverses vies d’escalada i el recinte és visitat per molts excursionistes que hi arriben pels nombrosos accessos que hi porten. Al mig de la balma hi ha una font que sorprèn per la transparència de les aigües i per l’escultura de tova calcària que s’hi ha modelat al llarg dels anys.

Sembla que aquestes aigües van ser emprades per regar, alhora que la balma era utilitzada com a aixopluc del bestiar.

Aproximació en cotxe:

per la A2 agafeu la sortida Montserrat, superat l'hotel del Bruc, primer veiem a la nostre dreta un trencall que porta a Can Maçana, nosaltres seguirem rectes per l'antiga N-IIa. en direcció a Sant Pau de la Guardia fins trobar l'entrada a la urbanització de Montserrat Park, només tombar veiem un petit espai a on hi caben 2 o 3 cotxes, aparcarem aquí.

Recorregut:

Desprès a peu creuarem la carretera i anirem seguint la pista ampla i prou còmoda de caminar sempre pels trencalls a ma dreta seguint uns senyals grocs de pintura, hi arribem en uns 15 minuts d’agradable camí. Els últims metres són de baixada i per camí rocós on cal vigilar si la roca és mullada .

També podem pujar a la part superior de la balma. La cornisa té diverses instalacions per rapelar (parabolts).

La seva visita és del tot recomanable i normalment el lloc és totalment isolat i s’hi respira la calma més absoluta.

Material:

Casc,corda 60 m(rápel 25), material per rapelar.