BLOG DIRIGIT A TOTES AQUELLES PERSONES AMB ESPERIT MONTSERRATI QUE VULGUIN ENDINSAR-SE A LA MONTANYA PER REALITZAR ALGUNA INTRÉPIDA ACTIVITAT DESITJANT COMPLEMENTAR UNA MICA LA SEVA INFORMACIÓ

REGIÓ DE TEBES.ROCA 408 I 407 (CIMS SENSE CORDA)

Pujarem caminant al cim de la roca on hi ha les ermites de Sant Joan i Sant Onofre (roca 408).
Després els més atrevits poden realitzar amb compte un dels cims sense corda proposats a la zona (roca 407).

Els que vulguin un trajecte més amable només han de continuar pujant fins arribar a la Miranda de Santa Magdalena, la qual és un mirador que ofereix (amb una altitud de 1.132 metres) una àmplia panoràmica de tota la meitat oriental d'aquest massís muntanyos.
(Llista dels 100 cims de la FEEC).

Situats a la región de Tebes, ens dirigirem a l'ermita de Sant Joan i tot seguit travessarem la paret Est de Ia Roca 408 per les balmes on estava l'antiga ermita de Sant Joan i Sant Onofre.

Ens dirigirem al peu de Ia cara Est de la Miranda on una canal arbrada direcció sud ens deixará a la bretxa entre I'extrem sud de la Miranda i la  Roca 408. que pujarem sense cap mena de difícultat.

Situant-nos així al cap demunt de les ermites de Sant Joan i Sant Onofre en un ample cim des del qual podem retornar a baix pel mateix canal que hem pujat, o bé baixar amb més cura per les plaques de roca situades a la dreta(sud).

Remuntant un tram d'escales a la canal de la Roca 407(Miranda de Sant Joan) arribarem al peu de la Miranda de Santa Magdalena que podrem pujar primer per uns graons picats a la roca fins a les runes de I'Ermita de Santa Magdalena, just at coll de la Magdalena inferior

L'altre cim proposat és la Roca 407 que exigeix una grimpada vertical de pocs metres per le part del darrere, peró que cat superar amb certa habilitat ajudant-nos d'unes savines (al tanto al baixar).
Podrem retornar a monestir per les escales de Jacob, que trobarem al coll entre la Gorra Marinera i la Magdalena Inferior i que menen al camí nou de Sant Jeroni, a prop de l'estació superior del funicular de Sant Joan.